Неліктен инклюзия саласындағы мамандықтардың болашағы зор?
Инклюзия және өнер
Біз жұмысқа енді кірісіп, қыз-жігіттермен таныса бастағанда, бізде өте қарапайым жаттығу болды – сахнаға шығып, адамдардың өзіңе қарауына мүмкіндік беру. Сахнаға шығасың да, аудиторияның алдында тұрасың. Бұл көпшілік алдында жүріп-тұру дағдысын дамытады, абыржымауға, ұялмауға көмектеседі. Бұл бір уақытта күрделі және қарапайым жаттығу. Жұмыстың басталуынан бастап дамуының ерекшелгі бар әртістеріміз «Сахнаға қашан шығуымызға болады?» деп сұрауын тоқтатқанға дейін шамамен бір жыл қажет болды.
Бізге аутизм спектріндегі проблемасы бар адамдарда қиял жоқ, оларды ештеңе қызықтырмайды деп айтты. Бізге Даун синдромы бар адамдарда абстрактілі ойлау қабілеті жоқ деп айтылды. Тіптен олай емес! Егер оларда қиял мен абстрактілі ойлау қабілеті болмаса, олар қалжыңдамас еді. Бұл өте айқын көрсеткіш, біздің әртістер небір әзіл айтып, қалжыңдасып жатады! Барлық нәрсе тәсілдемеде: ерекшелігі бар адам өзінің қасиеттерін көрсете алатындай жағдай жасау маңызды».
Егер сіз менен: «Мұның бәрінің театрға қандай қатысы бар және неге бұл саланы автоматтандыруға болмайды?» – деп сұрасаңыз, мен «Барлық мәселе қателесу мүмкіндігінің болуында» – деп жауап беремін. Мәселе мынада, егер біз музыка, бейнелеу өнері, театр сияқты сезім арқылы қабылданатын дүниелерді алатын болсақ, онда ең басты және керемет нәрсе – бұл қателік.
Инклюзия және психология
Әдетте балалар ата-анасының істегенін қайталайды, бірақ отбасыда ерекше бала пайда болғанда, ата-аналар көбіне оның істегенін көшіреді. Егер бала гиперактивті болса, онда ата-ана да гиперактивті болады; егер бала агрессивті, ал тонусы төмен болса – ата-анасы өзі байқамастан бұл қасиеттерді қабылдайды. Сондықтан егер ата-ана өзінің қасиеттерін жақсарту бағытында жұмыс істей бастаса, онда ол баласымен де жұмыс істей бастайды.
Пандемия кезеңіндегі инклюзия
Бұған қоса, энергия ресурсы да әркез бола бермейді. Психология тұрғысынан білетінім, көптеген ата-аналарымыз шаршаған, эмоция жағынан қажыған. Ал бала – құдды «батарейка» деуге болады, ол үнемі энергия құйылуын қажет етеді.
Театр мен кинодағы инклюзия
Фильм кейіпкері Алмаста Даун синдромы бар. Мен бұл синдромның әр түрлі формасы, ерекшелігі бар екенін түсінемін, бірақ бұл жағдайда сенімді түрде айта алатыным: Алмас пен оның «Дәлме-дәл әрекет» театрындағы әріптестері шынымен де өте қызықты адамдар, олардың әрқайсысының өз әлемі, армандары мен мақсаттары бар. Мүмкін, бұл балаларға үйде көбірек көңіл бөлінген, әлеуметке тарту үшін олармен жұмыс жасалған болар, сондықтан олар өздерін еркін сезінеді және қысылып-қымтырылмайды. Кейде тіпті олардың даму ерекшелігі бар екенін де ұмытып кетіп жүрдім, олардың ортасына қосылуға тырыстым, бірге кофе ішуге бардым және олардың фильмдер, әртістер туралы әңгімелеріне араластым.
«Дәлме-дәл әрекет» театрында қоғамымыздың миниатюрасын жасай алдық: актёрлар бір-біріне ғашық болады (мен Алмаздың қанша «қалыңдығы» болғанын санап жаңылысып қалдым), ренжиді, қуанады, ең бастысы – жұмыс істейді. Алмас өзінің жұмысын, адал еңбекпен тапқан ақшасын мақтан тұтады және жалақысын кәдімгі адамдар сияқты өзіне жаңа киім сатып алуға немесе кафеге баруға жұмсауды ұнатады.
Бұл фильм ерекше балалардың ата-аналарын оларды үйде қамап қоймай, даралығын баспауға, олардың бойынан қалыптасуы мен тәуелсіз болуына көмектесетін белгілі бір іске деген сүйіспеншілікті көруге және ең бастысы, оларға тап осындай болуға құқық беруге итермелейді деп үміттемін».
Данный проект реализуется с помощью гранта от Посольства США в Нур-Султане, Казахстан. Мнения, выраженные в материалах, принадлежат их авторам и не обязательно отражают точку зрения Правительства США или Дипломатической Миссии США в Казахстане.